Dalyko sando aprašas

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

(Senas kodas -  )

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Matematiniai algoritmai

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. Valentina Dagienė

 

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (5)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui:  48

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų 16

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Matematikos ir programavimo pagrindai.

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslas

(Objective of the course)

Pažintis su klasikiniais matematikos ir informatikos algoritmais, jų sprendimo metodai ir taikymai.

Numatomi išugdyti gebėjimai (Learning outcomes)

Baigę šį kursą, studentai gebės panaudoti klasikinius algoritmus (grafų, kombinatorikos, skaičių teorijos) nesudėtingiems uždaviniams spręsti. Gebės  jų sprendimus užrašyti kuria nors programavimo kalba, gauti rezultatus, testuoti.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Šiuo kursu siekiama supažindinti studentus su klasikiniais algoritmais ir jų sprendimo būdais. Pirmiausia turėtų būti supažindinama su rekursijos ir grįžimo (backtracking) metodais. Toliau svarbūs būtų įvairūs grafų bei medžių algoritmai (Flerio, Kruskalo, pigiausios jungties, trumpiausio kelio, srautų ir panašūs algoritmai). Kurse nebūtina skirti dėmesį šių algoritmų matematiniams įrodymams, svarbiausia turėtų būti išmokama juos realizuoti kuria nors programavimo kalba (patartina Paskaliu). Kombinatorikos uždaviniams spręsti reikia išmokyti studentus dirbti su dideliais duomenų kiekiais, mokėti modeliuoti juos, o taip pat gebėti optimizuoti ir įvertinti algoritmus, pritaikyti juos derinant įvairius klasikinius metodus su savais loginiais principais. Pageidautina apžvelgti ir dinaminio programavimo metodą. Ypatingai reikėtų orientuotis į informatikos olimpiadų uždavinius – šitaip parengtume mokytojus, gebančius ateityje ruošti olimpiadininkus..

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      P. Tannenbaumas, R. Arnoldas, Kelionės į šiuolaikinę matematiką , TEV, Vilnius, 1995.

2.      T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R.L. Rivest, Introduction to Algorithms , MIT press , 1992.

3.      S. S. Skienna, The Algorithm design manual, Springer Verlag. , 1998.

4.      N. Wirth, Algorithms+Data Structures=Programs , Prentice-Hall , 1976.

Papildomos literatūros sąrašas

5.      V. Dagienė, J. Skūpienė, Moksleivių informatikos olimpiadų uždaviniai, I dalis , TEV, Vilnius, 1999.

6.      V. Dagienė, J. Skūpienė, Moksleivių informatikos olimpiadų uždaviniai, II dalis , TEV, Vilnius, 2001.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos (50%), algoritmų nagrinėjimas, savarankiškų darbų atlikimas, pristatymas, aptarimas grupelėmis.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitų ir seminarų lankomumas: 85%. Skiriama 10–20% visų reikalaujamų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Namų darbai ir aktyvus dalyvavimas seminaruose, paskaitų lankomumas. Egzaminas raštu.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Darbas seminaruose ir namų darbai: 50%. Lankomumas: 10–20%. Egzaminas: 30–40%.

Aprobuota katedros

2008 03 13

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2008 03 26