Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Informacinės
mokymo technologijos |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Prof. dr.
Valentina Dagienė |
Katedra, centras |
Matematikos ir
informatikos metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir
informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Rudens (1)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
7,5 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32 |
|
Seminarų 48 |
|
Pratybų |
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslas (Objective of the course) |
Išmokyti studentus orientuotis informacinių mokymo technologijų srityje. |
Numatomi išugdyti gebėjimai (Learning outcomes) |
Studentai gebės parinkti tinkamas informacines technologijas įvairaus
amžiaus ir grupių besimokantiems, žinos jų esminius privalumus ir trūkumus. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) diegimo į ugdymą
paradigmos. IKT integravimo į švietimą kryptys (kompiuterizuotas mokymas,
informatika, informacinių gebėjimų ugdymas). Pasaulio rekomenduojamos informacinių technologijų mokymo programos.
UNESCO, ACM, ECDL programų moduliai. Įvairių šalių mokymo programų apžvalga. Informacinės technologijos jaunesniam amžiui. Virtualiosios mokymosi
aplinkos. Logo filosofinė metodologinė kryptis. S. Paperto švietimo
filosofijos pagrindinės idėjos. Konstrukcionizmas ir kompiuteris.
Mikropasaulių samprata. Logo bendrieji darbo principai. Bendrojo lavinimo mokyklos informacinių technologijų kurso turinys.
Tekstų rengimas. Žiniatinklis ir elektroninis paštas. Skaičiuoklės pagrindai.
Pateikčių rengimas. Teorinio ir praktinio kurso santykis. Ryšys su ECDL
programa. Informacinių technologijų kurso dėstymo ypatumai. Informacinių
gebėjimų ugdymas. IKT mokymosi vertinimas. Informacinės technologijos ir socialiniai, etiniai, teisiniai aspektai.
IKT integravimas į Lietuvos bendrąjį lavinimą. IKT diegimo Lietuvos švietime
strategija. Švietimo ir
informacinė visuomenė. Informacinės visuomenės kūrimo Lietuvoje pagrindinės
kryptys. Programavimo mokymo ypatumai bendrojo
lavinimo mokykloje. Algoritmavimo pagrindai. Programavimo metodologija.
Programavimo stilius ir kultūra. Algoritminio mąstymo ugdymas. Programavimo kalbų vertinimo kriterijai:
skaitomumas, rašymo patogumas, patikimumas, paprastumas, ortogonalumas,
duomenų ir valdymo struktūrų pakankamumas, abstrakcija, tipų kontrolė,
ypatingų situacijų apdorojimas. Programų lokalizavimas. Nacionaliniai
žymenys: matavimo vienetai, data, laikas, matematiniai ženklai, valiutos
žymėjimas ir kt. Informatikos terminų žodynai. Atvirosios programos, jų samprata ir
svarba švietimui. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
Dagienė V. Informacinės mokymo technologijos
Mokymo priemonė magistro
studijų programos Matematikos ir informatikos dėstymas studentams, 2007. (Adresas internete: http://ims.mii.lt/ims/asmen/valentina/mokymo.htm) 2.
Herring J. E. Informacinių įgūdžių ugdymas
vidurinėje mokykloje. Vilnius: Garnelis, 1998. 3.
Papertas S. Minčių audros: Vaikai, kompiuteriai
ir veiksmingos idėjos. Vilnius: Žara, 1995. 4.
Targamadzė A. Ir kt. Naujos distancinio švietimo
galimybės. Vilnius: Lietuvos neakivaizdinio švietimo centras, 1999 5.
Hall P.A.V., Gudson R. (Eds.). Software without frontiers. John
Willey & Sons, 1997. |
Papildomos literatūros sąrašas |
Įvairios
Lietuvos mokykloms nupirktos kompiuterinės mokomosios programos (jas
skolinamės iš Informacinių technologijų centro) |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos,
diskusijos, studentų savarankiškas kompiuterinių mokomųjų programų
nagrinėjimas, pristatymas, aptarimas grupelėmis. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Paskaitų
lankomumui skiriama iki 10 proc. visų reikalaujamų balų. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Studentai rašo referatus ir aptariame juos, vyksta diskusijos. Taip pat
studentai grupelėmis nagrinėja naujausias mokymo technologijas ir jas
pristato. Visa tai vertinama. |
Aprobuota katedros |
2005-04-04 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2006-04-13 |