Dalyko sando aprašas

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

(Senas kodas - INMT7114)

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Informacinės mokymo technologijos

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Antrosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (1)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

7,5

VU kreditai

(VU credits)

5

Auditorinės valandos

Iš viso dalyko  80

 

Paskaitų  32

 

Seminarų  48

 

Pratybų 

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Darbo kompiuteriu ir internetu pagrindai. Bendrosios pedagogikos pradmenys

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslas

(Objective of the course)

Išmokyti studentus orientuotis informacinių mokymo technologijų srityje.

 

Numatomi išugdyti gebėjimai (Learning outcomes)

Studentai gebės parinkti tinkamas informacines technologijas įvairaus amžiaus ir grupių besimokantiems, žinos jų esminius privalumus ir trūkumus.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) diegimo į ugdymą paradigmos. IKT integravimo į švietimą kryptys (kompiuterizuotas mokymas, informatika, informacinių gebėjimų ugdymas).

Pasaulio rekomenduojamos informacinių technologijų mokymo programos. UNESCO, ACM, ECDL programų moduliai. Įvairių šalių mokymo programų apžvalga.

Informacinės technologijos jaunesniam amžiui. Virtualiosios mokymosi aplinkos. Logo filosofinė metodologinė kryptis. S. Paperto švietimo filosofijos pagrindinės idėjos. Konstrukcionizmas ir kompiuteris. Mikropasaulių samprata. Logo bendrieji darbo principai.

Bendrojo lavinimo mokyklos informacinių technologijų kurso turinys. Tekstų rengimas. Žiniatinklis ir elektroninis paštas. Skaičiuoklės pagrindai. Pateikčių rengimas. Teorinio ir praktinio kurso santykis. Ryšys su ECDL programa. Informacinių technologijų kurso dėstymo ypatumai. Informacinių gebėjimų ugdymas. IKT mokymosi vertinimas.

Informacinės technologijos ir socialiniai, etiniai, teisiniai aspektai. IKT integravimas į Lietuvos bendrąjį lavinimą. IKT diegimo Lietuvos švietime strategija. Švietimo ir informacinė visuomenė. Informacinės visuomenės kūrimo Lietuvoje pagrindinės kryptys.

Programavimo mokymo ypatumai bendrojo lavinimo mokykloje. Algoritmavimo pagrindai. Programavimo metodologija. Programavimo stilius ir kultūra. Algoritminio mąstymo ugdymas.

Programavimo kalbų vertinimo kriterijai: skaitomumas, rašymo patogumas, patikimumas, paprastumas, ortogonalumas, duomenų ir valdymo struktūrų pakankamumas, abstrakcija, tipų kontrolė, ypatingų situacijų apdorojimas.

Programų lokalizavimas. Nacionaliniai žymenys: matavimo vienetai, data, laikas, matematiniai ženklai, valiutos žymėjimas ir kt. Informatikos terminų žodynai.

Atvirosios programos, jų samprata ir svarba švietimui.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Dagienė V. Informacinės mokymo technologijos Mokymo priemonė magistro studijų programos „Matematikos ir informatikos dėstymas“ studentams, 2007. (Adresas internete: http://ims.mii.lt/ims/asmen/valentina/mokymo.htm)

2.      Herring J. E. Informacinių įgūdžių ugdymas vidurinėje mokykloje. Vilnius: Garnelis, 1998.

3.      Papertas S. Minčių audros: Vaikai, kompiuteriai ir veiksmingos idėjos. Vilnius: Žara, 1995.

4.      Targamadzė A. Ir kt. Naujos distancinio švietimo galimybės. Vilnius: Lietuvos neakivaizdinio švietimo centras, 1999

5.      Hall P.A.V., Gudson R. (Eds.). Software without frontiers. John Willey & Sons, 1997.

Papildomos literatūros sąrašas

Įvairios Lietuvos mokykloms nupirktos kompiuterinės mokomosios programos (jas skolinamės iš Informacinių technologijų centro)

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos, diskusijos, studentų savarankiškas kompiuterinių mokomųjų programų nagrinėjimas, pristatymas, aptarimas grupelėmis.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitų lankomumui skiriama iki 10 proc. visų reikalaujamų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas. Parašyti referatus, diskutuoti, nagrinėti kompiuterines mokymo programas.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Studentai rašo referatus ir aptariame juos, vyksta diskusijos. Taip pat studentai grupelėmis nagrinėja naujausias mokymo technologijas ir jas pristato. Visa tai vertinama.

Aprobuota katedros

2005-04-04

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2006-04-13