Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Informatikos didaktika

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (6)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui:  64

 

Paskaitų:  32

 

Seminarų: 32

 

Pratybų: -

 

Laboratorinių darbų: -

 

Konsultacijų: -

Reikalavimai

(Prerequisites)

Informatikos, programavimo, algoritmavimo pagrindai. Bendroji pedagogika.

 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslas

(Objective of the course)

Informatikos didaktikos pagrindinių komponentų analizė.

Informatikos (informacinių technologijų) dalyko turinio ir dėstymo metodikos bendrojo lavinimo mokyklose ir kolegijose perpratimas, taikymas.

Numatomi išugdyti gebėjimai

(learning outcomes)

Baigę šį kursą studentai turi įgyti informatikos mokymo kompetenciją, gebėti pasirinkti įvairius informatikos (informacinių technologijų) dėstymo metodus, atitinkančius besimokančiųjų amžių ir žinias.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Pasaulio rekomenduojamos informatikos mokymo programos. Įvairių šalių mokymo programų apžvalga. UNESCO, ACM, ECDL programų moduliai.

Didaktikos kaip mokslo samprata. Įvairių šalių informatikos didaktikos apžvalga. Informatikos didaktikos pradmenys Lietuvoje. Lietuvos informatikos mokymo koncepcija ir uždaviniai. Bendrosios informatikos (informacinių technologijų) mokymo programos ir išsilavinimo standartai. Privalomasis informatikos (informacinių technologijų) turinys, sąvokos, terminai, dėstymo ypatumai. Informatikos (informacinių technologijų) mokymo mokyklose ir kolegijose metodika.

Informatika jaunesniam amžiui. Konstruktyvizmas ir konstrukcionizmas. Pagrindinės mokyklos privalomojo informatikos kurso turinys. Algoritmavimas ir programavimas. Teorinio ir praktinio informatikos kurso santykis.

Informatikos (informacinių technologijų) kurso diferencijavimas. Išplėstinio informatikos kurso programa. Programavimo pagrindai. Socialiniai ir etiniai aspektai.

Informatikos papildomas ugdymas. Jaunųjų programuotojų mokykla. Informatikos olimpiados. Lietuvos informatikų olimpiadų rengimo principai ir nuostatos.

Vertinimo problemos. Informatikos brandos egzaminas. Neformalus vertinimas. Kūrybinio darbo vertinimo kriterijai.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Dagienė V. Informatikos kelias: informatikos mokymo Lietuvos mokykloje 20-mečiui. Vilnius: TEV, 2006.

2.      Dagienė V. Informacinės technologijos, IX–X kl., I–II d. Vilnius: TEV, 2003.

3.      Dagienė V., Žandaris A. Informacinės technologijos, I–II d., Vilnius, TEV, 2004.

4.      Dagienė V., Grigas G. Programavimo kalbų teoriniai pagrindai. Mokymo priemonė bakalauro studijų programos „Matematikos ir informatikos mokymas“ studentams, 2007. (Adresas internete: http://ims.mii.lt/valentina/publ/Progrkalb.pdf

5.      Dagienė V., Žilinskienė I. Kompiuterinio raštingumo pagrindai. Vilnius, TEV, 2007.

Papildomos literatūros sąrašas

Žurnalai „Informatika“, „Informatics in Education“, „Информатика и образование“.

Medžiaga iš interneto švietimo svetainių: Švietimo ir mokslo ministerijos, Švietimo plėtotės centro, Švietimo informacinių technologijų centro svetainių (E-mokyklos portalas).

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos sudaro 50%. Vyksta seminarai, studentai pristato savo parengtus projektus, pateiktis, diskutuojama. Suteikiama galimybė dirbti grupelėmis, skaityti įvairiakalbę literatūrą. Konsultuojama: naudojamasi el. paštu, skypu.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitų ir seminarų lankomumas: 85%. Skiriama 10–20% visų reikalaujamų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Namų darbai ir aktyvus dalyvavimas seminaruose, lankomumas. Egzaminas raštu.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Darbas seminaruose ir namų darbai: 50%. Lankomumas: 10–20%. Egzaminas: 30–40%.

Aprobuota katedros

2008-01-04

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2008-01-24