Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

Bus suteiktas registruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Istorinė ir lyginamoji pedagogika

 

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

doc. Stanislava Valatkienė

Katedra, centras

Edukologijos

Fakultetas, padalinys

Filosofijos

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos,

(First, second, third cycle)

 

Semestras

(Semester)

Rudens (7)

 

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko   48

 

Paskaitų   16

 

Seminarų   32

 

Laboratorinių darbų,

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Kokius dalykus studentas jau turi būti išklausęs, kad įsisavintų pateikiamą medžiagą

Bendrąją pedagogiką

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių, anglų, vokiečių, prancūzų, rusų

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Suvokti pedagoginių teorijų, mokymo organizavimo teorijų ir metodų, švietimo reformų istorines ištakas, lyginamuoju aspektu analizuoti užsienio šalių švietimo sistemas.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Lyginamosios pedagogikos samprata, tyrimo metodai, istorinė raida, pagrindinės vystymosi koncepcijos. Švietimo sistemų lyginimo kriterijai. Europos šalių švietimo sistemos bruožai. JAV švietimo sistemos ypatumai. Skandinavijos šalių švietimo sistemų charakteristika. Japonijos švietimo sistema. Ugdymo kaita – šiuolaikinės tendencijos. Neįgaliųjų  integravimas į bendrojo lavinimo mokyklas Vakarų Europos šalyse. Šiuolaikinės ugdymo organizavimo tendencijos problemos. Mokyklų ir pedagoginės minties raidos tendencijos. Mokykla ir pedagoginė mintis antikinėse kultūrose, patristikoje, viduramžiais, renesanso epochoje. Lietuvos mokykla ir pedagoginė mintis XIV – XVII a. Ugdymo mokslo raida ir švietimo reformos XVII – XVIII a. Teorinės pedagogikos pagrindėjas J.F.Herbartas. Naujosios pedagoginės srovės Vakarų Europoje ir JAV XIX a. pab.- XX a. pr. J.Diuji -  ryškiausias reformistinio judėjimo atstovas. Tradicinė ir „aktyvioji“ mokyklos, jų istorinės ištakos, skirtumai ir panašumai. Lietuvos mokyklos istorinės raidos etapai. „Naujojo ugdymo“ idėjų atspindys Lietuvos pedagogų ieškojimuose 1918 – 1940 m. Tarpukario Lietuvos pedagogai apie mokytojų ir mokinių santykius. Netradicinės mokyklos pasaulyje, jų istorinės ištakos.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1. Lietuvos mokykla ir pedagoginė mintis XIX a. pab. – XX a. per. K., 2002.

2. Lietuvos mokykla ir pedagoginė mintis 1918 – 1940 m. V., 1996.

3. Lyginamoji edukologija. K., 1997.

4. Žilinskas J. Švietimas Vakarų Europos šalyse. Š., 1998.

5. Valatkienė S. “Naujojo ugdymo” sąjūdis Vakaruose, jo idėjų atspindys Lietuvoje (1918-1940). V., 1997.

Papildomos literatūros sąrašas

1. Postlethwite N. Kas yra lyginamoji edukologija (rankraštis).

2. Paplauskas- Ramūnas A. Pedagoginiai raštai. V., 1996.

3. Montessori . Vaikystės paslaptis. K., 2000.

4. Žilienė D. Žmogaus slėpiniai ir pedagogika. V., 1996.

5. Fullan M. Pokyčių jėgos. V., 1998.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Studijų būdai: paskaitos, seminarai, pratybos

Metodai: probleminis dėstymas, bendri projektai, grupinis pristatymas, kt.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Visus praktinio pobūdžio užsiėmimus: seminarus, pratybas, projektinį darbą.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas. Egzaminavimo būdas (testas, atsakymai į klausimus raštu ar kt.)

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Kaupiamasis pažymys : 50% savarankiško darbo, 50% egzamino metu.

Aprobuota katedros

2004 02 17

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11