Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Ugdymo
filosofija |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, vardas ir
pavardė (Name and title of lecturer) |
Doc.dr. Lilija
Duoblienė |
Katedra, centras |
Edukologijos
katedra |
Fakultetas, padalinys |
Filosofijos
fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
Antrosios
pakopos |
Semestras (Semester) |
Rudens (3)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
4,5 |
VU kreditai (VU credits) |
3 |
Auditorinės valandos |
Iš viso dalyko 48 |
|
Paskaitų 32
|
|
Seminarų 16 |
|
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning
outcomes) |
Tikslas: supažindinti studentus su įvairiomis
filosofijos kryptimis ir jų taikymu ugdyme. Išugdyti studentų analitinius ir
praktinius gebėjimus: atpažinti skirtingas ugdymo metodologijas, atskleisti ir pagrįsti krypčių ypatumus, lyginti skirtingas metodologijas, analizuoti ugdymo procesus remiantis skirtingomis ugdymo filosofijomis. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Kurso metu aptariama ugdymo filosofijos samprata, objektas, tikslai,
teorijos ir praktikos, jų atitikmens problema. Pristatomos ugdymo filosofijos kryptys: 1.Vakarų klasikinės ir modernios (idealizmas,
realizmas, religinis ugdymas, pragmatizmas, biheviorizmas ir jų atšakos) 2. Rytų (sekant skirtingomis religijomis) 3.Šiuolaikinės (analitinis ugdymas,
egzistencializmu ir fenomenologija paremtas ugdymas, postmodernus ugdymas). Daug dėmesio skiriama šiuolaikinėms ugdymo
problemoms pasaulyje ir Lietuvoje analizuoti, pabrėžiant hermeneutinį ugdymo
proceso aspektą. Atskirai aptariama liberalaus ugdymo sklaida, kitos teorijos
ir ideologijos. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
Ozmon
M.A., Crawer S.M. Filosofiniai ugdymo pagrindai. V.: Leidybos centras, 1996 2.
Gutek G.L.
Philosophical and Ideological Perspectives on Education. New Jersey: Prentice
Hall, 1988. 3.
Duoblienė
L. Mokymas mąstyti postmodernios filosofijos požiūriu// Acta paedagogica
vilnensia. VU leidykla, 2002, Nr.9. 4.
Dewey J.
Democracy and Education. The Free Press, 1997. 5. Usher R., Edwards R. Postmodern and
Education. London, 1996. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1.
Bitinas B.
Ugdymo filosofijos pagrindai. V.: VPU leidykla, 1996. 2. McLaughlin T.H. Šiuolaikinė ugdymo
filosofija. K., 1997 Fullan M. Pokyčių jėgos. V., 1998. |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Studijų būdai:
paskaitos Mokymo metodai:
aktyvi paskaita, grupinis darbas, diskusijos, tekstų analizė. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Būtina lankyti
ne mažiau 50 % paskaitų . |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
Egzaminas
atsakymai į klausimus raštu. |
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Lankymas -50 % Egzamino rašto
darbo įvertinimas 50% |
Aprobuota katedros |
2004 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2006-04-13 |