Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

Bus suteiktas registruojant į DB

(Senas dalyko sando kodas - EDFV7116)

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Ugdymo filosofija

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doc.dr. Lilija Duoblienė

Katedra, centras

Edukologijos katedra

Fakultetas, padalinys

Filosofijos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Antrosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (3)

 

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Iš viso dalyko 48

 

Paskaitų 32

 

Seminarų 16

 

Pratybos

 

Laboratorinių darbų,

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Filosofijos įvadas

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

 

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas: supažindinti studentus su įvairiomis filosofijos kryptimis ir jų taikymu ugdyme. Išugdyti studentų analitinius ir praktinius gebėjimus:

atpažinti skirtingas ugdymo metodologijas,

atskleisti ir pagrįsti krypčių ypatumus,

lyginti skirtingas metodologijas,

analizuoti ugdymo procesus remiantis skirtingomis ugdymo filosofijomis.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Kurso metu aptariama ugdymo filosofijos samprata, objektas, tikslai, teorijos ir praktikos, jų atitikmens problema.

Pristatomos ugdymo filosofijos kryptys:

1.Vakarų klasikinės ir modernios (idealizmas, realizmas, religinis ugdymas, pragmatizmas, biheviorizmas ir jų atšakos)

2. Rytų (sekant skirtingomis religijomis)

3.Šiuolaikinės (analitinis ugdymas, egzistencializmu ir fenomenologija paremtas ugdymas, postmodernus ugdymas).

Daug dėmesio skiriama šiuolaikinėms ugdymo problemoms pasaulyje ir Lietuvoje analizuoti, pabrėžiant hermeneutinį ugdymo proceso aspektą. Atskirai aptariama liberalaus ugdymo sklaida, kitos teorijos ir ideologijos.

 

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Ozmon M.A., Crawer S.M. Filosofiniai ugdymo pagrindai. V.: Leidybos centras, 1996

2.      Gutek G.L. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. New Jersey: Prentice Hall, 1988.

3.      Duoblienė L. Mokymas mąstyti postmodernios filosofijos požiūriu// Acta paedagogica vilnensia. –VU leidykla, 2002, Nr.9.

4.      Dewey J. Democracy and Education. The Free Press, 1997.

5.       Usher R., Edwards R. Postmodern and Education. London, 1996.

Papildomos literatūros sąrašas

1.      Bitinas B. Ugdymo filosofijos pagrindai. V.: VPU leidykla, 1996.

2.       McLaughlin T.H. Šiuolaikinė ugdymo filosofija. K., 1997 Fullan M. Pokyčių jėgos. V., 1998.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Studijų būdai: paskaitos

Mokymo metodai: aktyvi paskaita, grupinis darbas, diskusijos, tekstų analizė. 

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Būtina lankyti ne mažiau 50 %  paskaitų  .

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas – atsakymai į klausimus raštu.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Lankymas -50 %

Egzamino rašto darbo įvertinimas – 50%

Aprobuota katedros

2004

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2006-04-13