Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

Bus suteiktas registruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Bendroji pedagogika

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doc. Tatjana Bulajeva, prof. Vanda Aramavičiūtė

Katedra, centras

Edukologijos

Fakultetas, padalinys

Filosofijos

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

 

Semestras

(Semester)

Rudens (5)

 

ECTS kreditai

(ECTS credits)

6

VU kreditai

(VU credits)

4

Auditorinės valandos

Viso dalyko 80

 

Paskaitų 48

 

Seminarų 32

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų,

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Pedagogikos (Edukologijos) įvadą arba Ugdymo pagrindus

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Studentai gebės suvokti Bendrosios pedagogikos bei jos disciplinų Didaktikos ir Hodegetikos dalyką, vietą edukologijoje, gebės taikydami  principus ir metodus organizuoti mokymo(-si) - auklėjimo procesą, išmoks jį planuoti, organizuoti, analizuoti ir vertinti.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Bendrosios pedagogikos dalykas, ryšys su kitomis ugdymo mokslo disciplinomis.

Didaktika Didaktikos samprata. Didaktinės sistemos. Mokymo(-si) proceso kryptys, dėsningumai, principai, struktūra. Mokymo turinio raida, šiuolaikinės problemos. Mokymo(-si) metodai. Pamokos samprata, tipologijos. Pamokos planavimas, organizavimas. Vertinimo samprata. Norminis, kriterinis, idiografinis, ipsatyvinis vertinimas. Bendrosios programos. Mokymo standartai.

Hodegetika kaip mokslas apie auklėjimą. Auklėjimo paskirtis tarp kitų ugdymo funkcijų. Auklėjimo aktualumas ir objektas. Auklėjimo proceso samprata ir struktūra. Auklėjimo tikslai ir uždaviniai. Aktualūs auklėjimo tikslai Lietuvoje ir pasaulyje. Auklėjimo turinys kaip auklėjimo komponentas. Vertybių vieta auklėjimo turinyje. Vertybių internalizacija: samprata, rūšys, lygmenys, mechanizmai.. Meilė žmogui kaip ypatinga auklėjimo vertybė. Auklėjimo metodai ir formos. Dorovinis auklėjimas – prioritetinė auklėjimo kryptis. Dorovinio auklėjimo esmė ir funkcijos. Auklėtojo vaidmuo auklėjimo procese. Auklėjimas ir saviaukla.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Arends R.I. Mokomės mokyti.Vilnius, 1998.

2.      Rajackas V. Mokymo organizavimas. Kaunas, 1999

3.      Šiaučiukėnienė L., Stankevičienė, N. Bendrosios didaktikos pagrindai. Kaunas, 2002.

4.      Bitinas B. Hodegetika. V., 2004.

5.      Jovaiša L. Hodegetika. V., 2003.

 

Papildomos literatūros sąrašas

1.    Aramavičiūtė V. Ugdymo samprata. V., 1998.

2.    Aramavičiūtė V. Auklėjimas ir asmenybės dvasinė branda. V., 2005.

3.    Martišauskienė E. Paauglių dvasingumas kaip pedagoginis reiškinys. V., 2004.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos, seminarai, savarankiški darbai, projektai

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitų lankymas pageidautinas, seminarų – privalomi.

 

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas raštu

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Kaupiamasis : egzamino balas ir pasisakymai seminaruose

Aprobuota katedros

2004

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11