VII INDIVIDUALIOJI
KALĖDINĖ
RASEINIŲ KRAŠTO OLIMPIADA
PROFESORIAUS JONO KUBILIIAUS TAUREI LAIMĖTI
Raseiniai, 2006-12-12
1.
Raseinių Žemaičio gimnazijos moksleivių Taryboje yra 14 žmonių. Taryboje yra
sudarytos komisijos atskirų gimnazijoje dėstomų dalykų dėstymui remti. Jokioje
komisijoje negali būti mažiau kaip 3 nariai ir jokios dvi komisijos negali būti
sudarytos iš vienų ir tų pačių narių. Kiekviena komisija iš savo narių
išsirenka pirmininką ir nė vienas Tarybos narys negali priklausyti daugiau negu
2 komisijoms. Joks komisijos pirmininkas negali įeiti į jokią kitą komisiją nei
nariu, nei pirmininku. Kiek daugiausiai
komisijų gali būti sudaryta Raseinių
Žemaičio gimnazijos moksleivių Taryboje?
2. Ruošdamasi
stojamiesiems egzaminams į Raseinių Žemaičio gimnaziją Magdė suplanavo per
likusias iki stojamojo egzamino 26 dienas išspręsti 4000 uždavinių. Per pirmąją
dieną Magdė išsprendė 105 uždavinius, o per kiekvieną sekančią dieną jį
išspręsdavo vis po dešimt uždavinių daugiau negu buvo išsprendusi praėjusią
dieną. Todėl savo planą išspręsti 4000 uždavinių Magdė įvykdė anksčiau laiko
(per sveiką dienų skaičių). Po to Magdė kasdien spręsdavo vis po tiek pat
uždavinių, kurių skaičius buvo 13 mažesnis kaip uždavinių skaičius, Magdės
išspręstas uždavinių sprendimo plano įvykdymo dieną.
Keliais
procentais ji viršijo savo numatytų išspręsti uždavinių planą?
3. Ar
galima ratuku surašyti visus sveikuosius skaičius nuo 1 iki 14, kad bet kurių 2
gretimų skaičių skirtumas atimant iš didesnio skaičiaus mažesnį būtų arba 3,
arba 4?
4. Magdė
iš languoto popieriaus iškirpo du kvadratus vieną 6 x 6, o kitą - 8 x 8, turinčius 36 ir 64 langelius. Mergaitė
svajoja kiekvieną iš tų dviejų kvadratų neperkirpdama jokio langelio sukarpyti
į dvi jungias dalis taip, kad iš tų visų atsiradusių keturių dalių būtų galima
sudėti vieną didelį 10 x 10 matmenų kvadratą. Jai nelabai išeina tai padaryti,
suolo draugas Martynas kartoja Magdei, kad to padaryti apskritai neįmanoma, o
mokytoja Salomėja nenuilsdama vis drąsina dar pabandyti.
Ar gali
Magdė tai padaryti?
5.
Mokytoja Nijolė klausia, ar galima visus skaičiaus 100 000 daliklius, įskaitant
ir 1, ir patį skaičių, suskirstyti į dvi dalis taip, kad kiekvienoje dalyje
būtų po lygiai daliklių ir kad abiejose grupėse visų daliklių sumos būtų tokios
pačios?