Vilniaus universitetas
Matematikos ir informatikos metodikos
katedra
Docento matematikos daktaro Romualdo KAŠUBOS
mokslinių ir metodinių darbų
sąrašas
Disertacijos
tema - Očaniškosios
erdvės ir topologiniai Bulio žiedai.
(Greifsvaldas,
1978 m. )
1. R.Kašuba, The
generalized Očan topology and topological Boolean rings, Proc. of the II Conf. Topology and Measure,
2. R.Kašuba, К теории
пространств
очановского
типа, Успехи
математических
наук, 35, 1980, 3 (213), 192-193.
3. R.Kašuba, The
generalized Očan topology on sets of subsets and topological Boolean rings, Math. Nachrichten, Band 97, 1980, 47-56.
4. R.Kašuba,
Kelios Lietuvos komandą į Švediją lydėjusio žmogaus pastabos, Matematikos ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 1996, Nr. 1, p. 75-76.
5. R.Kašuba, Mūsų
olimpiniai metai, Matematikos žurnalas, Alfa plius omega, 1996, Nr.2,
p. 39- 42.
6. R.Kašuba, 1997
metų matematikų olimpiados, Matematikos
ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 1997, Nr. 2 (4), 45-47.
7. R.Kašuba, Mintys
po 47-osios Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiados, Matematikos ir informatikos
žurnalas: Alfa plius omega,
1998, 1 (5), p. 41-2.
8. R.Kašuba,
Matematikos olimpiadose, Matematikos ir
informatikos žurnalas, Alfa plius
omega, 1998, 2 (6), p. 36-38.
9. R.Kašuba,
Apie vadinamuosius bekontakčius egzaminus ir dialogą, KTU konferencijos darbai, II, 1998, p.18-19.
10. R.Kašuba,
Olimpiadinis ir neformalusis ugdymas, KTU
konferencijos darbai, II,1998, p. 16-17.
11. R.Kašuba,
Kvietimas į mąstymo labirintus, Kompiuterija,
1998, 5 (9), p. 51.
12. R.Kašuba,
Gilyn į mąstymo džiungles, Kompiuterija, 1998,
6 (10), p. 48.
13. R.Kašuba,
Įvarčiai, taškai, lentelės, Kompiuterija,
1998, 7 (11), p. 48-49.
14. R.Kašuba,
Gilyn į skaičių paslaptis, Kompiuterija,
1998, 8 (12), p. 48-49.
15. R.Kašuba,
Krepšinis, futbolas, Karlsonas ir šokolado plytelės, Kompiuterija, 1998, 9 (13), p. 48-49.
16. R.Kašuba, Some remarks concerning non-standard education, In Proc. Int. Conf. on Teaching Mathematics:
Retrospective and Perspectives II, October 6-8, 1999,
17. R.Kašuba,
Lietuvos jaunieji matematikai 1999 metų olimpiadose, Matematikos ir informatikos žurnalas: Alfa plius omega, 1999, 2 (8), p. 51-57.
18. R.Kašuba,
Linksmos matematinės istorijos, Kompiuterija,
2000, 1 (29), p. 58.
19. R.Kašuba,
Vėl į skaičių džiungles, Kompiuterija,
2000, 2 (30), p. 50
20. R.Kašuba,
Apie mūsų skaitytojų aritmetinį ryžtą ir jų kompiuterių galią, Kompiuterija, 2000, 3 (31), p. 50.
21. R.Kašuba,
Protingų yra ne tik kengūrų šalyje, Kompiuterija,
2000, 4 (32), p. 44.
22. R.Kašuba,
Žinios ir naujienos iš Lietuvos jaunųjų matematikų 49-tosios olimpiados, Matematikos ir informatikos žurnalas, Alfa
plius omega, 2000, Nr. 1, p. 8-11.
23. R.Kašuba, Tadas
Blinda ir logika, Kompiuterija, 2000,
7 (35), p. 44.
24. R.Kašuba,
Skaičių muzika, Kompiuterija, 2000, 8
(36), p. 50.
25. R.Kašuba,
Matematinė kompiuterija ir kompiuterinė matematika, Kompiuterija, 2000, 11 (39), p. 44-45.
26. R.Kašuba, Kas tai
yra paprastas, bet įdomus uždavinys, Liet.
Matem. Rink., 41 (spec. nr.)
27. R.Kašuba,
J.Mačys, Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiadoms - 50 metų, Liet. Matem. Rink., 41 (spec. nr.) Vilnius, 2001, p. 30-36.
28. R.Kašuba, Matematika nuo nulio, Matematika
ir matematikos dėstymas -2001, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos
universitetas, 2001 m. balandžio 5-6 d., Kaunas, Technologija, 2001, p.
35-40
29. R.Kašuba, Was ist
eine schone mathematische Aufgabe oder was soll es sein, Proc. Conf. 35 Tagung fur Didaktik der
Mathematik, Ludwigsburg, Germany, Marz 5-9, 2001. p.
340-343.
30. R.Kašuba, Kiekvienas
geras žmogus yra mano dienų šviesos dalis, Matematikos
ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 2001, Nr. 1, p. 36-39.
31. R.Kašuba,
Pasvalyje ir Raseiniuose, Matematikos
ir informatikos žurnalas, Alfa plius
omega, 2001, 1 (11), p. 42.
32. R.Kašuba, 50-toji
Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiada, Matematikos
ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 2001, 1 (11), p. 67-72.
33. R.Kašuba,
Matematinės pabiros žmogui ir kompiuteriui, Kompiuterija,
2001, 5 (45), p. 46.
34. R.Kašuba,
Motiejus ir mes skaičių karalystėje, Kompiuterija,
2001, 7 (47), p. 44-45.
35. R.Kašuba,
Kaip surasti žmogų, kurio vardo niekas nežino?, Kompiuterija, 2001, 8 (48), p. 46-47.
36. R.Kašuba,
Lietuvoje yra daug sumanių žmonių, Kompiuterija,
2001, 9 (49), p. 46-47.
37. R.Kašuba,
Skaičiuok skersai ir išilgai, Kompiuterija,
2001, 10 (50), p. 45-46.
38. R.Kašuba,
Investicinės progresijos, Kompiuterija,
2001, 11 (51), p. 46.
39. R.Kašuba,
Pradžioje viskas buvo paprasta - iki karalių naktinių vaišių, Kompiuterija, 2001, 12 (52),
p. 50.
40. R.Kašuba, Die
Mathematik von Null oder: am Anfang war es vorwiegend nur Schonheit und
Einfachheit, Proc. Conf. 36 Tagung fur Didaktik der
Mathematik, Klagenfurt, Austria, Februar 25, 2002. p.
259-262.
41. R.Kašuba, Ar gali
būti kas nors paprastesnio arba apie sudėtį ir daugybą stulpeliu bei dalybą
kampu, Matematika ir matematikos
dėstymas -2002, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas,
2002 m. balandžio 4-5 d., Kaunas,
Technologija, 2002, p. 40-45.
42. R.Kašuba, Bus
ruduo, atjos šiaurys, Kompiuterija,
2002, 9 (61), p. 47-48.
43. R.Kašuba, Viskas
apie jį mūsų numerio herojų Antulį, Kompiuterija,
2002, 10 (62), p. 47-48.
44. R.Kašuba, Per
matematiką į kompiuteriją, Kompiuterija,
2002, 11 (63), p. 47-48.
45. R.Kašuba,
How to encrease the deepness of mind of students?, Proc. of International Conference Creativity in mathematics education,
Riga, 2002, p. 41-42
46. R.Kašuba,Warum
sind die einfache Aufgaben so schoen nud wichtig, Disputationes scientificae,
Ružemberok, Katolicka univerzita, 2002, Ročnik II, čislo 2
47. R.Kašuba, Warum
ist anstandie mathematische Ausbildung immer mehr gefragt?, Beitrage
zum Mathematikinterricht 2003, Proc. Conf.
37 Tagung fur Didaktik der Mathematik, Dortmund, vom 3.bis 7.
48. R.Kašuba, Skaičiai,
skaičiai, tiesiog dideli skaičiai, Matematika ir matematikos dėstymas -2003, konf. pranešimų medžiaga,
Kauno technologijos universitetas, 2003 m. balandžio 10-11 d., Kaunas, Technologija, 2003, p. 21-26.
49. R.Kašuba,
Kaladėlių delionės, Kompiuterija,
2003, 3 (67), p. 46-47.
50. R.Kašuba, Kur
veda lietuviški Kengūros pėdsakai, Kompiuterija,
2003, 7 (71), p. 45-46.
51. R.Kašuba,
Vasaros derlius ir rudens galvosūkiai, Kompiuterija,
2003, 9 (73), p. 48-50.
52. R.Kašuba,
Skaičių magija, Kompiuterija, 2003,
11 (75), p. 49-50.
53. R.Kašuba,
Matematikos vitaminai, Kompiuterija,
2004, 4 (80), p. 46-47.
54. R.Kašuba,
Psichologiniai aspektai, Kompiuterija,
2004, 8 (84), p. 48-49.
55. R.Kašuba, Sizifo
uždavinys, bet ne Sizifo darbas, Kompiuterija,
2004, 12 (88) p. 45-46.
56. R.Kašuba,
Sudėtis, atmintis ir daugyba stulpeliu bei dalyba kampu, Jaunajam matematikui
5, 20022004 metų Lietuvos jaunųjų matematikų mokyklos užduotys ir sprendimai
Vilnius, Danieliaus leidykla, 2004, p. 84-88.
57. R.Kašuba,
Kaip uždaviniai protą su psichologija susieja?, Matematika ir matematikos dėstymas -2004, konf. pranešimų medžiaga,
Kauno technologijos universitetas, 2004 m. balandžio 1-2 d., Kaunas, Technologija, 2004, p. 19-24.
58. R.Kašuba,
Matematikos uždavinių sprendimo psichologiniai momentai, Liet. Matem.
Rink., 44 (spec. nr.) Vilnius, 2004, p. 466-472.
59. R.Kašuba, Wie
kann man die mathematische Bescchaftigung wirklich anziehend gestalten?, Beitrage
zum Mathematikinterricht 2004, Proc.
Conf. 38. Tagung fur Didaktik der Mathematik, Augsburg, vom 1.
bis 5.
60. R.Kašuba, Одно
замечание о
краткости
как о спутнице
сложности задач
и два слова
про
Белорусско-Литовскую
матдружбу, Конф.
Математичная
адукацыя: сучасны
стан I
перспектывы, Могилев, МГУ, 2004, с. 10-11.
61. R.Kašuba, Kaip uždaviniai protą su psichologija susieja?, Matematika ir matematikos dėstymas -2005,
konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2005 m.
balandžio 7-8 d., Kaunas, Technologija, 2005, p. 19-24.
62. R.Kašuba, Aufgaben
und psychologische Aspekte ihrer erfolgreichen Losung, Beitrage zum Mathematikinterricht 2005, Proc. Conf. 39. Tagung fur Didaktik
der Mathematik, Bielefeld, vom 28. 2. bis 4,
3.
63. R.Kašuba How to
Meet Problems-Some Psychological Steps, VI tarptautinė
konf. Matematikos dėstymas: retrospektyva ir
perspektyvos Praneš. tezės, Vilniaus
universitetas: 2005 m. gegužės 1314 d., Vilnius, 2005, p.41-42.
64. R.Kašuba, Некоторые психологические особенности решения математических задач How to Meet Problems-Some
Psychological Steps, Proc. Conf. 6th Intern. Conf. Teaching
Mathematics: retrospective and perspectives,
65. R.Kašuba,
Stebuklingų idėjų beieškant, Kompiuterija,
2005, 3 (91), p. 48.
66. R.Kašuba, Apie
Šerloką Holmsą ir du šokolado žinovus iš Lietuvos, Kompiuterija, 2005, 6 (94),
p. 48-49.
67. R.Kašuba, Proto
gimnastika, Kompiuterija, 2005, 7 (95), p. 48-49.
68. R.Kaš uba, Užduočių žavesys, Kompiuterija,
2005, 8 (96), p. 46-47.
69. R.Kašuba,
Svarstymai ir svėrimai, Kompiuterija,
2005, 9 (97), p. 46-47.
70. R.Kašuba,
Krepšinio aistroms nurimus, Kompiuterija,
2005, 10 (98), p. 46.
71. R.Kašuba, Kas
netilpo į vadovėlį, Kompiuterija,
2005, 12 (100), p. 49.
72. R.Kašuba,
Kaip spręsti, kai nežinai kaip, Vilnius; TEV leidykla, 2006, 147 p.
73. R.Kašuba, Kodėl
viena išeina, o kita ne, nors taip panašiai atrodo?, Matematika ir matematikos dėstymas -2006, konf. pranešimų medžiaga,
Kauno technologijos universitetas, 2006 m. balandžio 6-7 d., Kaunas, Technologija, 2006, p. 97-102.
74. R.Kašuba,
Šmaikščius uždavinius mėgo net Levas Tolstojus, Kompiuterija, 2006, 1 (101), p. 49.
75. R.Kašuba, Svarbu žinoti, nuo ko pradėti, Kompiuterija, 2006, 2 (102), p. 49.
76. Some additional
mathematical activities in mathematical education in
77. R.Kašuba, Noras
pažinti yra begalinis, Kompiuterija,
2006, 3 (103), p. 48-49.
78. R.Kašuba, Apie
humorą uždaviniuose ir gyvenime, Kompiuterija,
2006, 4 (104), p. 48.
79. R.Kašuba,
Matematika ir poezija, Kompiuterija,
2006, 5 (105), p. 4849.
80. R.Kašuba,
What to do When you dont Know What to do? Riga: macibu gramata, 2006, 129 p.
81. R.Kašuba, Bristi ar plaukti? Kompiuterija,
2006, 8 (108), p. 45.
82. R.Kašuba, Vienodų daiktų skirtumai, Kompiuterija, 2006, 10 (110), p. 46.
83. R.Kašuba, Vienas uždavinys veja kitą, Kompiuterija, 2006, 11 (111), p. 46.
84. R.Kašuba, About
so-called democratic problems proposed at international mathematical olimpiads
(IMO), Proc. Conf. 7th Intern. Conf. Teaching Mathematics: retrospective and perspectives,
85. R.Kašuba, Psychologie
und Tiefe des Denkens oder uber Einstiegsfahigkeit bei der Losung von Aufgaben, Beitrage zum Mathematikinterricht 2006:Vortrage auf der 40. Proc. Conf. Tagung fur Didaktik der
Mathematik vom 6. 2. bis 5.10,3. 2006 in
86. R.Kašuba, Paprastesnis
nepaprastų uždavinių sprendimas- kaip tai vyksta?, Liet. Matem. Rink., 46 (spec. nr.) Vilnius, 2006, p. 153-157
87.
R.Kašuba,
Как решать,
когда не
знаешь как? Компьютерные
инструменты
в
образовании, Санкт-Петербург,
2006, Nr 4, p. 65-74.
88. R.Kašuba, Some additional
mathematical activities in mathematical education in
89.
R.Kašuba, Challenges for All Who Are Involved or Some Remarks
about Newtons Third Law in Education, Conf. GIFTED CHILDREN:Challenges and Possibilities,
90.
R.Kašuba, On good but accessible problems. Proc. Conf. 8th Intern.
Conf. Teaching
Mathematics: retrospective and perspectives,
91.
R.Kašuba, Gibt es wirklich Ahnlichkeiten zwischen Gedicht und mathematischem
Beweis?- Einige Gedanken zum Thema , Beitrage zum Mathematikinterricht 2007:Vortrage auf der 41. Proc. Conf. Tagung fur Didaktik der
Mathematik vom 26. 3. bis 30,3. 2007 in,
92. R.Kašuba,Chuliganijos
šalyje dūžta žibintai, Kompiuterija,
2007, 1 (113), p. 46-47.
93. R.Kašuba,
Indėniški motyvai, Kompiuterija,
2007, 2 (114), p. 46.
94. R.Kašuba, Kokių
medžių miške daugiausia?, Kompiuterija,
2007, 3 (115), p. 46.
95. R.Kašuba, Ne
vien tik auksas valdo mus, Kompiuterija,
2007, 5 (117), p. 46.
96. R.Kašuba, Vasara
ir matematikasuderinami dalykai, Kompiuterija,
2007, 7 (119), p. 46.
97. R.Kašuba, Ir
smulkmenos svarbios!, Kompiuterija, 2007, 9 (121), p. 46.
98. R.Kašuba,
On magic elements in teaching mathematics, Creativity in mathematics and the education of gifted
students: Proc. of the 5th Intern.
99. R.Kašuba,
Poetry
and problem solving in standard school - two sides of one phenomenon or two
remoted icebergs, Creativity in
mathematics and the education of gifted students: Proc. of the 5th Intern.
100.R.Kašuba, Barbieros žemių
olimpiada, Kompiuterija, 2008, 02
(126), p. 44.
101.R.Kašuba, Rokundijos žemių
olimpiada, Kompiuterija, 2008, 03
(127), p. 46.
102.R.Kašuba, Plungijos žemių
olimpiada, Kompiuterija, 2008, 05
(129), p. 46.
103.R.Kašuba, Gelgaudiškijos žemių
olimpiada, Kompiuterija, 2008, 07
(131), p. 46.
104.R.Kašuba, Rietavo krašto
varžytuvių aidai, Kompiuterija,
2008, 09 (133), p. 46.
105.R.Kašuba, Lietuvos
jaunylių ir jaunučių varžytuvės, Kompiuterija,
2008, 10 (134), p. 46.
106.R.Kašuba, Antroji
Barbieros žemių olimpiada, Kompiuterija,
2008, 11 (135), p. 46.
107.R.Kašuba, Amžinoji kompiuterijos olimpiada, Kompiuterija, 2008, 12 (136), p. 46.
108.R.Kašuba, Wie viele Wörter
braucht man, um einen mathematischen Inhalt zum Ausdruck zu bringen?, Beitrage zum Mathematikinterricht 2009:Vortrage auf der 43. Proc. Conf.
Tagung fur Didaktik der Mathematik. Jahrestagung der
Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 02.03. bis 06,03. 2008 in,
109.R.Kašuba, Betwen Easy and Nice,
or Again About the Same: What
Might be Really Added to the Attractiveness and Accessibility of Problems, Proc. of the 10 th Intern. Conf. Teaching Mathematics:
retrospective and perspectives,
110.R.Kašuba, Several remarks on possible components of advanced
mathematical thinking, Mathematics competitions, 2010, vol. 23, no 1. p. 12.
Knygos
1. R.Kašuba,
What to do When you dont Know What to do? Part II; Riga: macibu gramata, 2007,
166 p.
2. R.Kašuba,
Once upon a time I saw a puzzle, Part I, Riga: University of Latvia, 2008, 59
p.
3. R.Kašuba,
Once upon a time I saw a puzzle, Part II, Riga: University of Latvia, 2008, 67
p.
4. R.Kašuba,
Once upon a time I saw a puzzle, Part II, Riga: University of Latvia, 2009, 88
p.
5. Protasov, Vladimir,
Applebaum, Mark, Karp, Alexander, Kašuba, Romualdas, Sossinsky, Alexey, Barbeau,
Edward, Taylor, Peter, Challenging problems: matchematical contents and
sources. Challenging mathematics in and beyond the classroom : the 16th ICMI
study. New ICMI study series. Vol. 12 / editors Edward J. Barbeau, Peter J.
Taylor., Springer, 2009, p.
11-51.(Knygų dalys)