Vilniaus universitetas

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Docento matematikos daktaro Romualdo KAŠUBOS

mokslinių ir metodinių darbų sąrašas

 

 

Disertacijos tema - „Očaniškosios erdvės ir topologiniai Bulio žiedai“.

(Greifsvaldas, 1978 m. )

 

1.      R.Kašuba, The generalized Očan topology and topological Boolean rings, Proc. of the II Conf. Topology and Measure, Greifswald 1980.

2.      R.Kašuba, К теории пространств очановского типа, Успехи математических наук, 35, 1980, 3 (213), 192-193.

3.      R.Kašuba, The generalized Očan topology on sets of subsets and topological Boolean rings, Math. Nachrichten, Band 97, 1980, 47-56.

4.      R.Kašuba, Kelios Lietuvos komandą į Švediją lydėjusio žmogaus pastabos, Matematikos ir informatikos  žurnalas, Alfa plius omega, 1996, Nr. 1, p. 75-76.

5.      R.Kašuba, Mūsų olimpiniai metai, Matematikos  žurnalas, Alfa plius omega, 1996, Nr.2, p. 39- 42.

6.      R.Kašuba, 1997 metų matematikų olimpiados, Matematikos ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 1997, Nr. 2 (4), 45-47.

7.      R.Kašuba, Mintys po 47-osios Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiados, Matematikos ir informatikos  žurnalas: Alfa plius omega, 1998, 1 (5), p. 41-2.

8.      R.Kašuba, Matematikos olimpiadose, Matematikos ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 1998, 2 (6), p. 36-38.

9.      R.Kašuba, Apie vadinamuosius bekontakčius egzaminus ir dialogą, KTU konferencijos darbai, II, 1998, p.18-19.

10.  R.Kašuba, Olimpiadinis ir neformalusis ugdymas, KTU konferencijos darbai, II,1998, p. 16-17.

11.  R.Kašuba, Kvietimas į mąstymo labirintus, Kompiuterija, 1998, 5 (9), p. 51.

12.  R.Kašuba, Gilyn į mąstymo džiungles, Kompiuterija, 1998, 6 (10), p. 48.

13.  R.Kašuba, Įvarčiai, taškai, lentelės, Kompiuterija, 1998, 7 (11), p. 48-49.

14.  R.Kašuba, Gilyn į skaičių paslaptis, Kompiuterija, 1998, 8 (12), p. 48-49.

15.  R.Kašuba, Krepšinis, futbolas, Karlsonas ir šokolado plytelės, Kompiuterija, 1998, 9 (13), p. 48-49.   

16.  R.Kašuba, Some remarks concerning non-standard education, In Proc. Int. Conf. on Teaching Mathematics: Retrospective and Perspectives II, October 6-8, 1999, Riga, p.150.        

17.  R.Kašuba, Lietuvos jaunieji matematikai 1999 metų olimpiadose, Matematikos ir informatikos žurnalas: Alfa plius omega, 1999, 2 (8), p. 51-57.

18.  R.Kašuba, Linksmos matematinės istorijos, Kompiuterija, 2000, 1 (29), p. 58.

19.  R.Kašuba, Vėl į skaičių džiungles, Kompiuterija, 2000, 2 (30), p. 50

20.  R.Kašuba, Apie mūsų skaitytojų aritmetinį ryžtą ir jų kompiuterių galią, Kompiuterija, 2000, 3 (31), p. 50.

21.  R.Kašuba, Protingų yra ne tik kengūrų šalyje, Kompiuterija, 2000, 4 (32), p. 44.

22.  R.Kašuba, Žinios ir naujienos iš Lietuvos jaunųjų matematikų 49-tosios olimpiados, Matematikos ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 2000, Nr. 1, p. 8-11.

23.  R.Kašuba, Tadas Blinda ir logika, Kompiuterija, 2000, 7 (35), p. 44.

24.  R.Kašuba, Skaičių muzika, Kompiuterija, 2000, 8 (36), p. 50.

25.  R.Kašuba, Matematinė kompiuterija ir kompiuterinė matematika, Kompiuterija, 2000, 11  (39), p. 44-45.

26.  R.Kašuba, Kas tai yra paprastas, bet įdomus uždavinys, Liet. Matem. Rink., 41 (spec. nr.) Vilnius, 2001, p. 368-375.

27.  R.Kašuba, J.Mačys, Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiadoms - 50 metų, Liet. Matem. Rink., 41 (spec. nr.) Vilnius, 2001, p. 30-36.

28.  R.Kašuba, Matematika nuo nulio, „Matematika ir matematikos dėstymas -2001“, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2001 m. balandžio 5-6 d., Kaunas, Technologija, 2001, p. 35-40

29.  R.Kašuba, Was ist eine schone mathematische Aufgabe oder was soll es sein, Proc. Conf. 35 Tagung fur Didaktik der Mathematik, Ludwigsburg, Germany, Marz 5-9, 2001. p. 340-343.

30.  R.Kašuba, Kiekvienas geras žmogus yra mano dienų šviesos dalis, Matematikos ir informatikos žurnalas,  Alfa plius omega, 2001, Nr. 1, p. 36-39.

31.  R.Kašuba, Pasvalyje ir Raseiniuose, Matematikos ir informatikos žurnalas, Alfa plius omega, 2001, 1 (11), p. 42.

32.  R.Kašuba, 50-toji Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiada, Matematikos ir informatikos žurnalas,  Alfa plius omega, 2001, 1 (11), p. 67-72.

33.  R.Kašuba, Matematinės pabiros žmogui ir kompiuteriui, Kompiuterija, 2001, 5 (45), p. 46.

34.  R.Kašuba, Motiejus ir mes skaičių karalystėje, Kompiuterija, 2001, 7 (47), p. 44-45.

35.  R.Kašuba, Kaip surasti žmogų, kurio vardo niekas nežino?, Kompiuterija, 2001, 8 (48),  p. 46-47.

36.  R.Kašuba, Lietuvoje yra daug sumanių žmonių, Kompiuterija, 2001, 9 (49), p. 46-47.

37.  R.Kašuba, Skaičiuok skersai ir išilgai, Kompiuterija, 2001, 10 (50),  p. 45-46.

38.  R.Kašuba, Investicinės progresijos, Kompiuterija, 2001, 11 (51),  p. 46.

39.  R.Kašuba, Pradžioje viskas buvo paprasta - iki karalių naktinių vaišių, Kompiuterija, 2001, 12 (52),  p. 50.

40.  R.Kašuba, Die Mathematik von Null oder: am Anfang war es vorwiegend nur Schonheit und Einfachheit, Proc. Conf. 36 Tagung fur Didaktik der Mathematik, Klagenfurt, Austria, Februar 25, 2002. p. 259-262.

41.  R.Kašuba, Ar gali būti kas nors paprastesnio arba apie sudėtį ir daugybą „stulpeliu“ bei dalybą „kampu“, „Matematika ir matematikos dėstymas -2002“, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2002 m. balandžio 4-5 d., Kaunas, Technologija, 2002, p. 40-45.

42.  R.Kašuba, Bus ruduo, atjos šiaurys, Kompiuterija, 2002, 9 (61), p. 47-48.

43.  R.Kašuba, Viskas apie jį – mūsų numerio herojų Antulį, Kompiuterija, 2002, 10 (62), p. 47-48.

44.  R.Kašuba, Per matematiką – į kompiuteriją, Kompiuterija, 2002, 11 (63), p. 47-48.

45.  R.Kašuba, How to encrease the deepness of mind of students?, Proc. of International Conference Creativity in mathematics education, Riga, 2002, p. 41-42

46.  R.Kašuba,Warum sind die einfache Aufgaben so schoen nud wichtig, Disputationes scientificae, Ružemberok, Katolicka univerzita, 2002, Ročnik II, čislo 2

47.  R.Kašuba, Warum ist anstandie mathematische Ausbildung immer mehr gefragt?, Beitrage zum Mathematikinterricht 2003, Proc. Conf. 37 Tagung fur Didaktik der Mathematik, Dortmund, vom 3.bis 7. Marz, Germany, 2003. p. 333-336.

48.  R.Kašuba, Skaičiai, skaičiai, tiesiog dideli skaičiai“, „Matematika ir matematikos dėstymas -2003“, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2003 m. balandžio 10-11 d., Kaunas, Technologija, 2003, p. 21-26.

49.  R.Kašuba, Kaladėlių delionės, Kompiuterija, 2003, 3 (67), p. 46-47.

50.  R.Kašuba, Kur veda lietuviški „Kengūros“ pėdsakai, Kompiuterija, 2003, 7 (71), p. 45-46.

51.  R.Kašuba, Vasaros derlius ir rudens galvosūkiai, Kompiuterija, 2003, 9 (73), p. 48-50.

52.  R.Kašuba, Skaičių magija, Kompiuterija, 2003, 11 (75), p. 49-50.

53.  R.Kašuba, Matematikos vitaminai, Kompiuterija, 2004, 4 (80), p. 46-47.

54.  R.Kašuba, Psichologiniai aspektai, Kompiuterija, 2004, 8 (84), p. 48-49.

55.  R.Kašuba, Sizifo uždavinys, bet ne Sizifo darbas, Kompiuterija, 2004, 12 (88) p. 45-46.

56.  R.Kašuba, Sudėtis, atmintis ir daugyba stulpeliu bei dalyba kampu, Jaunajam matematikui 5, 2002–2004 metų Lietuvos jaunųjų matematikų mokyklos užduotys ir sprendimai Vilnius, Danieliaus leidykla, 2004, p. 84-88.

57.  R.Kašuba, Kaip uždaviniai protą su psichologija susieja?, „Matematika ir matematikos dėstymas -2004“, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2004 m. balandžio 1-2 d., Kaunas, Technologija, 2004, p. 19-24.

58.  R.Kašuba, Matematikos uždavinių sprendimo psichologiniai momentai, Liet. Matem. Rink., 44 (spec. nr.) Vilnius, 2004, p. 466-472.

59.  R.Kašuba, Wie kann man die mathematische Bescchaftigung wirklich anziehend gestalten?, Beitrage zum Mathematikinterricht 2004, Proc. Conf. 38. Tagung fur Didaktik der Mathematik, Augsburg, vom 1. bis 5. Marz, Germany, 2004. p. 281-284.

60.  R.Kašuba, Одно замечание о краткости как о спутнице сложности задач и два слова про Белорусско-Литовскую матдружбу, Конф. Математичная адукацыя: сучасны стан  I перспектывы, Могилев, МГУ, 2004, с. 10-11.

61.  R.Kašuba, Kaip uždaviniai protą su psichologija susieja?, „Matematika ir matematikos dėstymas -2005“, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2005 m. balandžio 7-8 d., Kaunas, Technologija, 2005, p. 19-24.

62.  R.Kašuba, Aufgaben und psychologische Aspekte ihrer erfolgreichen Losung, Beitrage zum Mathematikinterricht 2005, Proc. Conf. 39. Tagung fur Didaktik der Mathematik, Bielefeld, vom 28. 2. bis 4, 3. Germany Marz 2005. p. 283-286.

63.  R.Kašuba How to Meet Problems-Some Psychological Steps, VI tarptautinė  konf. „Matematikos dėstymas: retrospektyva ir perspektyvos“ Praneš. tezės, Vilniaus  universitetas: 2005 m. gegužės 13–14 d., Vilnius, 2005, p.41-42.

64.  R.Kašuba, Некоторые психологические особенности решения математических задач How to Meet Problems-Some Psychological Steps, Proc. Conf. 6th Intern. Conf. Teaching Mathematics: retrospective and perspectives, Vilnius University, May 13-14, Vilnius, 2005, p. 90-95

65.  R.Kašuba, Stebuklingų idėjų beieškant, Kompiuterija, 2005, 3 (91), p. 48.

66.  R.Kašuba, Apie Šerloką Holmsą ir du šokolado žinovus iš Lietuvos, Kompiuterija, 2005, 6 (94), p. 48-49.

67.  R.Kašuba, Proto gimnastika, Kompiuterija, 2005, 7 (95), p. 48-49.

68.  R.Kaš uba, Užduočių žavesys, Kompiuterija, 2005, 8 (96), p. 46-47.

69.   R.Kašuba, Svarstymai ir svėrimai, Kompiuterija, 2005, 9 (97), p. 46-47.

70.  R.Kašuba, Krepšinio aistroms nurimus, Kompiuterija, 2005, 10 (98), p. 46.

71.  R.Kašuba, Kas netilpo į vadovėlį, Kompiuterija, 2005, 12 (100), p. 49.

72.  R.Kašuba, Kaip spręsti, kai nežinai kaip, Vilnius; TEV leidykla, 2006, 147 p.

73.  R.Kašuba, Kodėl viena išeina, o kita ne, nors taip panašiai atrodo?, „Matematika ir matematikos dėstymas -2006“, konf. pranešimų medžiaga, Kauno technologijos universitetas, 2006 m. balandžio 6-7 d., Kaunas, Technologija, 2006, p. 97-102.

74.  R.Kašuba, Šmaikščius uždavinius mėgo net Levas Tolstojus, Kompiuterija, 2006, 1 (101), p. 49.

75.  R.Kašuba, Svarbu žinoti, nuo ko pradėti, Kompiuterija, 2006, 2 (102), p. 49.

76.  Some additional mathematical activities in mathematical education in Lithuania. Study 16 “Challenging Mathematics in and Beyonds the Classroom”, Trondheim, Norway, 27 June - 03 July 2006 http://www.amt.canberra.edu.au/icmis16.html  – 7 p. (bendraaut. –  E. Stankus).

77.  R.Kašuba, Noras pažinti yra begalinis, Kompiuterija, 2006, 3 (103), p. 48-49.

78.  R.Kašuba, Apie humorą uždaviniuose ir gyvenime, Kompiuterija, 2006, 4 (104), p. 48.

79.  R.Kašuba, Matematika ir poezija, Kompiuterija, 2006, 5 (105), p. 48–49.

80.  R.Kašuba, What to do When you don’t Know What to do? Riga: macibu gramata, 2006, 129 p.

81.  R.Kašuba, Bristi ar plaukti? Kompiuterija, 2006, 8 (108), p. 45.

82.  R.Kašuba, Vienodų daiktų skirtumai, Kompiuterija, 2006, 10 (110), p. 46.

83.  R.Kašuba, Vienas uždavinys veja kitą, Kompiuterija, 2006, 11 (111), p. 46.

84.  R.Kašuba, About so-called democratic problems proposed at international mathematical olimpiads (IMO), Proc. Conf. 7th Intern. Conf. Teaching Mathematics: retrospective and perspectives, Tartu University, May 12-13 Eesti, 2006, p. 95-99

85.   R.Kašuba, Psychologie und Tiefe des Denkens oder uber Einstiegsfahigkeit bei der Losung von Aufgaben, Beitrage zum Mathematikinterricht 2006:Vortrage auf der 40.  Proc. Conf. Tagung fur Didaktik der Mathematik vom 6. 2. bis 5.10,3. 2006 in Augsburg, Berlin Germany, 2006. p. 291-294. (Prieiga per internetą)

86.   R.Kašuba, Paprastesnis nepaprastų uždavinių sprendimas- kaip tai vyksta?, Liet. Matem. Rink., 46 (spec. nr.) Vilnius, 2006, p. 153-157

87.  R.Kašuba, Как решать, когда не знаешь как? Компьютерные инструменты в образовании, Санкт-Петербург, 2006, Nr 4, p. 65-74.

88.  R.Kašuba, Some additional mathematical activities in mathematical education in Lithuania. Study 16 “Challenging Mathematics in and Beyonds the Classroom”, Trondheim, Norwway, 27 June-03 July 2006, – p. 7 http://www.amt.canberra.edu.au/icmis16plitkasuba.pdf (bendraaut. – E. Stankus).

89.  R.Kašuba, Challenges for All Who Are Involved or Some Remarks about Newton‘s Third Law in Education, Conf. GIFTED CHILDREN:Challenges and Possibilities, Kaunas University of Technology, October 2-5, 2007, Kaunas, Abstracts, p. 51-52.

90.  R.Kašuba, On good but accessible problems. Proc. Conf. 8th Intern. Conf. Teaching Mathematics: retrospective and perspectives, Riga, 2007, May 10-11, p. 115-124.

91.  R.Kašuba, Gibt es wirklich Ahnlichkeiten zwischen Gedicht und mathematischem Beweis?- Einige Gedanken zum Thema , Beitrage zum Mathematikinterricht 2007:Vortrage auf der 41.  Proc. Conf. Tagung fur Didaktik der Mathematik vom 26. 3. bis 30,3. 2007 in, Berlin Germany, 2007. p. 863-866. (Prieiga per internetą).

92.  R.Kašuba,Chuliganijos šalyje dūžta žibintai, Kompiuterija, 2007, 1 (113), p. 46-47.

93.  R.Kašuba, Indėniški motyvai, Kompiuterija, 2007, 2 (114), p. 46.

94.  R.Kašuba, Kokių medžių miške daugiausia?, Kompiuterija, 2007, 3 (115), p. 46.

95.  R.Kašuba, Ne vien tik auksas valdo mus, Kompiuterija, 2007, 5 (117), p. 46.

96.  R.Kašuba, Vasara ir matematika–suderinami dalykai, Kompiuterija, 2007, 7 (119), p. 46.

97.  R.Kašuba, Ir smulkmenos svarbios!, Kompiuterija, 2007, 9 (121), p. 46.

98.  R.Kašuba, On magic elements in teaching mathematics, Creativity in mathematics and the education of gifted students: Proc. of the 5th Intern. Conf., Israel, February 24-28, 2008, Haifa, 2008, p. 435-437. (Prieiga per internetą).

99.  R.Kašuba, Poetry and problem solving in standard school - two sides of one phenomenon or two remoted icebergs, Creativity in mathematics and the education of gifted students: Proc. of the 5th Intern. Conf., Israel, February 24-28, 2008, Haifa, 2008, p. 397-399. (Prieiga per internetą).

100.R.Kašuba, Barbieros žemių olimpiada, Kompiuterija, 2008, 02 (126), p. 44.

101.R.Kašuba, Rokundijos žemių olimpiada, Kompiuterija, 2008, 03 (127), p. 46.

102.R.Kašuba, Plungijos žemių olimpiada, Kompiuterija, 2008, 05 (129), p. 46.

103.R.Kašuba, Gelgaudiškijos žemių olimpiada, Kompiuterija, 2008, 07 (131), p. 46.

104.R.Kašuba, Rietavo krašto varžytuvių aidai, Kompiuterija, 2008, 09 (133), p. 46.

105.R.Kašuba, Lietuvos jaunylių ir jaunučių varžytuvės, Kompiuterija, 2008, 10 (134), p. 46.

106.R.Kašuba, Antroji Barbieros žemių olimpiada, Kompiuterija, 2008, 11 (135), p. 46.

107.R.Kašuba, Amžinoji kompiuterijos olimpiada, Kompiuterija, 2008, 12 (136), p. 46.

108.R.Kašuba, Wie viele Wörter braucht man, um einen mathematischen Inhalt zum Ausdruck zu bringen?, Beitrage zum Mathematikinterricht 2009:Vortrage auf der 43. Proc. Conf. Tagung fur Didaktik der Mathematik. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 02.03. bis 06,03. 2008 in, Oldenbu,Munster, WTM-Verlag, 2009, p. 683-686. (Prieiga per internetą).

109.R.Kašuba, Betwen Easy and Nice, or Again About the Same: What Might be Really Added to the Attractiveness and Accessibility of Problems, Proc. of the 10 th Intern. Conf. Teaching Mathematics: retrospective and perspectives, Tallinn, May 14-16, 2009, p. 190-197.

110.R.Kašuba, Several remarks on possible components of advanced mathematical thinking, Mathematics competitions, 2010, vol. 23, no 1. p. 12.

 

Knygos

1.      R.Kašuba, What to do When you don’t Know What to do? Part II; Riga: macibu gramata, 2007, 166 p.

2.      R.Kašuba, Once upon a time I saw a puzzle, Part I, Riga: University of Latvia, 2008, 59 p.

3.      R.Kašuba, Once upon a time I saw a puzzle, Part II, Riga: University of Latvia, 2008, 67 p.

4.      R.Kašuba, Once upon a time I saw a puzzle, Part II, Riga: University of Latvia, 2009, 88 p.

5.      Protasov, Vladimir, Applebaum, Mark, Karp, Alexander, Kašuba, Romualdas, Sossinsky, Alexey, Barbeau, Edward, Taylor, Peter, Challenging problems: matchematical contents and sources. Challenging mathematics in and beyond the classroom : the 16th ICMI study. New ICMI study series. Vol. 12 / editors Edward J. Barbeau, Peter J. Taylor., Springer, 2009, p. 11-51.(Knygų dalys)