Apie studentų pedagoginę praktiką
iš PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTO, patvirtinto Lietuvos
Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m.
sausio 8 d. įsakymu Nr. V-
54
Sąvokos
Mentorius patirties
sukaupęs ir pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintą tvarką rengiamus
mokymus baigęs praktikuojantis pedagogas, teikiantis metodinę pagalbą
pedagoginę praktiką atliekantiems studentams.
Modulis
organizacinis ir turininis studijų programos vienetas, apimantis susijusius
studijų dalykus.
Pedagoginė praktika pedagoginių studijų dalis, skirta būsimojo pedagogo praktinio darbo
įgūdžiams ugdyti.
Pedagoginės studijos universitetinių arba koleginių studijų programos
dalis (arba modulis) arba laipsnio nesuteikianti studijų programa, skirta
pedagogo kvalifikacijai priskiriamoms kvalifikacijoms įgyti.
Praktikos mokykla švietimo teikėjas, atitinkantis Švietimo ir mokslo ministerijos
nustatytus kriterijus ir sudaręs bendradarbiavimo sutartį su pedagogines
studijas vykdančia aukštąja mokykla.
Praktikos vadovas švietimo teikėjo veikloje periodiškai dalyvaujantis aukštosios
mokyklos dėstytojas, vadovaujantis studentų pedagoginei praktikai.
13. Pedagoginės studijos skirtos Mokytojų profesijos
kompetencijos apraše nustatytoms žinioms ir supratimui įgyti, gebėjimams ir
vertybėms ugdyti. Jas sudaro:
13.1. teorinė dalis, kurios apimtis yra ne mažesnė
kaip 30 ECTS kreditų (iki 2011 09 01 20 kreditų) (prioritetas teiktinas
dalyko metodikai, psichologijai, pedagogikai; į šią dalį įeina teorinis ar
teoriją ir praktiką integruojantis pedagoginių studijų baigiamasis darbas;
pedagoginių studijų baigiamajam darbui skiriama ne daugiau kaip 3 ECTS kreditai
(iki 2011 09 01 2 kreditai), kreditų apimties požiūriu jis negali būti
tapatinamas su bakalauro, magistro baigiamuoju darbu);
13.2.
pedagoginė praktika, kurios apimtis ne mažesnė kaip 30 ECTS kreditų (iki
2011 09 01 20 kreditų); kai pedagoginės studijos vykdomos pagal šio
reglamento 4 punkte nustatytą būdą, pedagoginė praktika turi prasidėti pirmaisiais studijų metais; dėl būtinybės praktikos
vadovui ir mentoriui aktyviai dalyvauti praktikanto
veikloje, studento savarankiškas darbas rengiantis pamokoms ir jas stebint
negali sudaryti daugiau nei 40 procentų pedagoginės praktikos apimties.
VI. REIKALAVIMAI PEDAGOGINEI PRAKTIKAI
20. Pedagoginės praktikos paskirtis padėti būsimajam
pedagogui įgyti praktiniam pedagoginiam darbui reikalingų profesinių
kompetencijų bei patirties, remiantis sudarytomis galimybėmis nustatytą
laikotarpį dirbti praktinį pedagogo darbą ar vykdyti atskiras pedagogo
profesinės veiklos funkcijas vadovaujant mentoriui ir
praktikos vadovui. Pedagoginė praktika grindžiama aukštosios mokyklos ir
praktikos mokyklos bendradarbiavimu. Pedagoginei praktikai keliami tikslai ir
uždaviniai, praktikos metu atliekamos konkrečios užduotys derinamos dalyvaujant
praktikantui, mentoriui ir praktikos vadovui.
Aukštosios mokyklos, praktikos mokyklos ir pedagoginę praktiką atliekančio
studento teisės bei pareigos apibrėžiamos trišale praktinio mokymo sutartimi.
21. Pedagoginę praktiką rekomenduojama vykdyti
praktikos mokyklose, kurios:
21.1. turi patyrusius ir gebančius praktikai vadovauti
mentorius;
21.2. atitinka praktinei pedagoginių studijų daliai
vykdyti būtinus reikalavimus:
21.2.1. naudoja šiuolaikines ugdymo technologijas ir didaktikas praktinėje veikloje, yra aktyvios projektinės
veiklos dalyvės;
21.2.2. turi deramą materialiąją bazę, sudaro
praktinio mokymo ir studijų integravimo galimybes;
21.2.3. sudaro sąlygas ugdyti studento profesinės
veiklos kultūrą.
22. Pedagoginė praktika gali būti atliekama ne tik
Lietuvos, bet ir užsienio mokyklose, kitose Lietuvos ir užsienio institucijose,
jei tai atitinka studijų programos bei praktikos pobūdį ir aukštoji mokykla
sudaro su tomis institucijomis atitinkamas sutartis arba vykdo jungtinę studijų
programą.
23. Pedagoginė praktika grindžiama tiesioginiu studentų
dalyvavimu profesinėje pedagoginėje veikloje. Praktiką atliekančio studento
vaidmuo praktikos metu turėtų keistis pagal schemą: stebėtojas pedagogo
asistentas dirbantis globojant mentoriui ir
praktikos vadovui savarankiškai dirbantis stebint mentoriui
ir (ar) praktikos vadovui. Praktikos užduočių atlikimo kokybė, atskirų
praktikantų veikla ir indėlis aptariami individuliai praktikos vadovo, mentoriaus ir studento pedagoginės praktikos eigoje, o
praktikai besibaigiant surengiamas praktikos aptarimas kolegialiai dalyvaujant
mokyklos administracijai, pedagogams, kitų panašias praktikos užduotis
atlikusių praktikantų grupių nariams, mentoriams ir
praktikos vadovams. Pedagogine praktika nelaikoma tokia pedagoginio darbo
stebėjimo arba savarankiško mokymo (ugdymo) veikla, kurią studentas atlieka be mentoriaus ir (ar) praktikos vadovo dalyvavimo.
________________